Mogen wij u opnemen in ons bestand? Meld je hier aan.

Aanmelden voor

Omnichannel retail CB Decathlon

Aanmelden voor

Omnichannel retail CB Decathlon

Doel van het Project
Het Bewust Bezorgd concept is voldoende bewezen als het gaat om pakketvervoer, maar nog niet voor de complexere omnichannel retail keten, die zich kenschets door vele verschillende logistieke stromen van leverancier, via de retailer of direct naar de consument. Topsector Logistiek, Thuiswinkel.org en Districon doen samen met Intergamma en Decathlon 2 pilot projecten met als doel om:

  • Te ervaren hoe Carbon Footprinting in de omnichannel retail ingezet kan worden, wat eventuele valkuilen zijn en hoe dezehet hoofd te bieden.
  • Te bepalen hoe Bewust Bezorgd’s outputtabellen gegenereerd kunnen worden in de omnichannel retail.
  • Bewust Bezorgd outputtabellen zodanig gereed te maken dat ze ook in het geval van Omnichannel in de Bewust Bezorgd App gebruikt kunnen worden
  • Resultaat van het Project

    Resultaten betreffen de CO2 uitstoot van een pakketje van verzend naar aflever postcode per type levering ( thuislevering , click & collect, 2 mansdistributie , etc.
    Decathlon was voornemens deze API te gebruiken. Door andere prioriteiten is dat er tot nog toe niet van gekomen. De API is wel beschikbaar voor Decathlon en andere geïnteresseerde retailers.