Doel van het project:
Door het ontwikkelen van een e-learning module kunnen (Toekomstige) planners een bewustere keuze maken over een te kiezen modaliteit. Door dit actief aan te bieden aan studenten en te delen met de logistieke bedrijven die verbonden zijn aan het mbo-onderwijs wordt een sterkere koppeling gemaakt met bedrijven zodat helder wordt wat de opbrengsten zijn van duurzame alternatieven.
Inhoud van het project:
Digitale onderwijs scenario’s brengen in beeld wat de gevolgen voor een transportbedrijf zijn van een besluit om vervoerstromen van de weg naar het water/spoor te verplaatsen. Men krijgt zicht op de impact die de verandering heeft op planning, kosten en CO2 uitstoot. In eerste instantie vanuit de rol van de planner (met welke dynamieken krijgt hij/zij te maken) maar eveneens vanuit de rol van de klant en de financiële-/ CO2 administratie.
Resultaat van het project:
Een e-learning module met video’s, tekeningen en filmmateriaal waarin scenario’s worden uitgewerkt en voorbeelden worden gegeven. Dit wordt vertaald naar o.a. een onderwijscasus. Daarnaast wordt ook deelname van mbo-studenten aan het Off-road Runnersprogramma voorzien. De e-learning module is open source beschikbaar via de Portal van 21 CC Education: https://jobportal.21cceducation.com/industry
Doelgroep van het project: Mbo-opleidingen niveaus 3 en 4, bedrijven.