De activiteiten in dit onderzoeksproject uitgevoerd door TNO zijn afgestemd en geïntegreerd in de expertgroep Get Rid of Returns van het Shopping Tomorrow programma van Thuiswinkel.org. Get Rid of Returns is een analysestudie om de context en oorzaak van het retourvraagstuk van online fashionaankopen goed te begrijpen en te doorgronden. Het retourvraagstuk gaat over de kosten van onlineretail, het huidige retourpercentage in dit segment is namelijk enorm. Er zijn tal van oplossingen ontwikkeld, maar van grootschalige adoptie is (nog) geen sprake. Zodoende is er eerst meer inzicht nodig in de problematiek, voordat oplossingsrichtingen verder uitgewerkt kunnen worden. De uiteindelijke analyse is gebaseerd op een combinatie van desk research (rapporten, wetenschappelijke papers, nieuwsberichten, blogs), observaties, gesprekken en validatie binnen de Shopping Tomorrow expertgroep ‘Get Rid of Returns’.
Project
Shopping Tomorrow: Get Rid of Returns
Startdatum:
18 februari 2019
Deelnemers:
25
Einddatum:
30 januari 2020
Onderwerp:
TRL-code:
Leestijd ± 1 minuut
Resultaten
Deelnemers
12Return · Alca Fashion · America Today · Atelier Goldman Schmitt · Bijenkorf · Brunotti · BVA Auctions · Claudia Sträter · Didi Fashion · Keepr · Kleertjes.com · Miss Etam · Modint · Omoda · Otto BV · PostNL · Retourplaza · Runnersworld · Thuiswinkel.org · TNO · Van Dal · Van Gils Mode · Van Haren · Veldhovengroep · WehkampBeheer Cookies
Om de beste ervaring te kunnen bieden, gebruiken we technologieën zoals cookies om informatie op te slaan en/of te openen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen we gegevens verwerken zoals browsegedrag of unieke ID's op deze site. Het niet geven of intrekken van toestemming kan een negatief effect hebben op bepaalde kenmerken en functies.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel om het gebruik van een specifieke dienst mogelijk te maken die uitdrukkelijk door de abonnee of gebruiker is gevraagd, of voor het enige doel om de overdracht van communicatie via een elektronisch communicatienetwerk uit te voeren.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistieken
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.
De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder een dagvaarding, vrijwillige naleving door uw internetprovider of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel is opgeslagen of opgehaald niet worden gebruikt om u te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is vereist om gebruikersprofielen aan te maken om advertenties te verzenden, of om de gebruiker op een website of op meerdere websites te volgen voor vergelijkbare marketingdoeleinden.