
De stageopdracht
Met deze stageopdracht adviseer je de sector logistiek hoe zij meer studenten voor logistieke opleidingen kunnen aantrekken. Momenteel verzorgt iedere opleiding (zowel HBO als WO) zijn eigen wervingsactiviteiten (denk hierbij aan open dagen, website, social media, etc). Hoe kunnen opleidingen beter deze activiteiten organiseren, welke activiteiten moeten er extra ontplooid worden en welke materialen zijn hiervoor nodig?
Tijdens je stage doe je onderzoek naar de huidige communicatieplannen van de verschillende onderwijsinstellingen en naar de mogelijkheden en wensen bij scholieren om zich te laten informeren over deze opleidingen. Vervolgens vertaal je dit onderzoek in aanbevelingen. Aan het einde van je stage ligt er een concreet draaiboek hoe scholieren aan te trekken, hoe onderwijsinstellingen ondersteund kunnen worden en welke materialen hiervoor nodig zijn.
Je krijgt tijdens je stage alle ruimte om zelf op onderzoek uit te gaan bij de onderwijsinstellingen en de beroepsverenigingen, om vergaderingen en brainstorms te organiseren en indien nodig partijen te selecteren die voor de toekomst belangrijk zijn.
Aanbod
Een marketing- of communicatiestage van 4 tot 6 maanden op HBO- of WO-niveau. De stagevergoeding bedraagt 400 euro per maand.
Begeleidende organisatie
De Topsector Logistiek is een samenwerking tussen bedrijfsleven, overheid en de wetenschap. Deze stageopdracht zal begeleid worden door de communicatieafdeling van EVO en de Vereniging Logistiek Management (VLM). EVO is een belangenorganisatie en de VLM is de beroepsvereniging van de sector. De verenigingen houden samen kantoor in Zoetermeer. De marketing- en communicatieafdeling bestaat uit 8 mensen met verantwoordelijkheid voor marketing, databasebeheer, business intelligence en digitale media.
Meer informatie en solliciteren
Je sollicitatiebrief met cv kun je mailen naar Mieke.Damen@topsectorlogistiek.nl. Ook voor meer informatie over de stageopdracht kun je hier terecht.