Jaarlijks rijden er meer dan 6.000 treinen tussen China en Europa via de New Silk Way (Nieuwe Zijderoute) . De coronacrisis vergroot de urgentie tot multimodaliteit. Meer vracht van de weg af krijgen, slim benutten van meerdere modaliteiten in een geïntegreerde vervoersoplossing om zo de bestaande infrastructuur beter te benutten. In dit webinar gaan Frans van den Boomen, Oscar Vermeij (NSWL) en Aryan van Zoest (GVT) in gesprek over de kracht van de joint corridors Venlo – Chongqing en Tilburg -Chengdu ten tijde van corona. Ook gaan zij in hoe u als nieuwe verlader of vervoerder eenvoudig kan aansluiten en kan meeprofiteren.
In dit webinar op woensdag 13 mei a.s. gaat Frans van den Boomen met Oscar Vermeij (NSWL) en Aryan van Zoest (GVT) in gesprek over de kracht van de joint corridors Venlo – Chongqing en Tilburg -Chengdu ten tijde van corona. Ook gaan zij in hoe u als nieuwe verlader of vervoerder eenvoudig kan aansluiten en kan meeprofiteren. Deelnemers worden niet alleen uitgenodigd om te luisteren, maar vooral ook om (kritische) vragen te stellen!
De experts
Frans van den Boomen, is activator bij Lean & Green Off-Road, binnen de actielijn Synchromodaal Transport.Lean & Green Off-Road richt zich op het ontwikkelen en opschalen van Joint Corridors om beschikbaarheid, schaalbaarheid, bereikbaarheid én duurzaamheid te realiseren. Het programma bereikt dit door het faciliteren van samenwerking tussen verladers, vervoerders, dichtbij de ondernemers in hun eigen regio, met toegankelijke tools.
Oscar Vermeij, is Managing Director bij New Silk Way Logistics (NSWL) een samenwerking tussen KLG en H.Essers. De treinverbinding tussen Venlo en Chongqing werd op 27 november 2019 gepresenteerd tijdens de European Silk Road Summit in Venlo en is een duurzaam alternatief voor lucht- en zeevracht tussen Nederland en China.
Aryan van Zoest, Business Manager Intermodaal GVT. De Chengdu – Tilburg – Rotterdam Express maakt het mogelijk containers binnen 15 dagen van Chengdu (provincie Shichuan) naar Tilburg (provincie Noord- Brabant) te transporteren en vice versa. Dit is vele malen sneller dan vervoer per zeeschip (45 dagen) en maar een aantal dagen langzamer dan luchtvracht (7 dagen).