Logo TSL

Optimalisatie data uitwisseling overheid - bedrijven op basis van wetgeving

Startdatum01 oktober 2017Einddatum31 maart 2018TRL-level7OnderwerpenRandvoorwaarden data delenToepassingsgebiedenSupply Chains

De Nederlandse logistieke sector bestaat uit veel verschillende organisaties, instanties en toezichthouders. De afgelopen jaren is de rol van informatietechnologie niet meer weg te denken. Meer en meer gegevens worden gedeeld en/of gevraagd door overheden, vanuit verbetering van hun taakstelling als toezichthouder en handhaver vanuit wet- en regelgeving. Naast toezichthouders en handhavers dient het bedrijfsleven data aan verschillende andere overheidsinstanties te leveren, bijvoorbeeld voor vervoersstatistieken en delen van data voor optimalisatie van het gebruik van de infrastructuur (dit verschilt per modaliteit). In dit project is onderzoek gedaan naar de databehoefte en uitwisseling van informatie door overheidsinstanties met bedrijven en vice versa. Er is gekeken in hoeverre dit aansluit op bestaande wetgeving en hoe dit verder kan worden geoptimaliseerd in de logistieke sector.

Resultaten

357 - PTL09.005.000.D01_Aanpak project
358 - PTL09.005.000.D02 1e overzicht Wetgeving
359 - PTL09.005.000.D03 Opzet eindrapport
360 - PTL09.005.000.D04 Wetgeving Databehoefte
361 - PTL09.005.000.D05 Eindrapport Wetgeving Informatieplicht

Gerelateerd

De waterweg naar toekomstbestendige duurzame mestexport
Multimodaal Goederenvervoer
Logistiek vastgoed en klimaatrisico’s
Steden & Ruimte
Op weg naar een duurzame (of emissie-arme) service logistiek
Supply Chains
Schaalstrategieen van sociaal en duurzaam ondernemers in de stadslogistiek
Steden & Ruimte