Het project Carbon Footprint Meten en Verbeteren richtte zich op het daadwerkelijk in detail meten in een praktijksituatie van de gerealiseerde uitstoot per eenheid product (pakje, pallet, etc.) in logistieke leveringsketens. Dat werd gedaan op basis van praktijkgegevens van verladers en vervoerders, op een manier die bedrijven naderhand zelf kunnen herhalen. Het project legt de basis voor onderlinge absolute benchmarking.
Project
Carbon Footprint Meten en Verbeteren
Startdatum:
01 april 2017
Deelnemers:
4
Einddatum:
01 april 2020
Onderwerp:
TRL-code:
Leestijd ± 1 minuut
Deelnemers
DHL Express · DHL Parcel · PostNL · TNOBeheer Cookies
Om de beste ervaring te kunnen bieden, gebruiken we technologieën zoals cookies om informatie op te slaan en/of te openen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen we gegevens verwerken zoals browsegedrag of unieke ID's op deze site. Het niet geven of intrekken van toestemming kan een negatief effect hebben op bepaalde kenmerken en functies.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel om het gebruik van een specifieke dienst mogelijk te maken die uitdrukkelijk door de abonnee of gebruiker is gevraagd, of voor het enige doel om de overdracht van communicatie via een elektronisch communicatienetwerk uit te voeren.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistieken
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.
De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder een dagvaarding, vrijwillige naleving door uw internetprovider of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel is opgeslagen of opgehaald niet worden gebruikt om u te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is vereist om gebruikersprofielen aan te maken om advertenties te verzenden, of om de gebruiker op een website of op meerdere websites te volgen voor vergelijkbare marketingdoeleinden.