Mogen wij u opnemen in ons bestand? Meld je hier aan.
zoeken

Aanmelden voor

Tweede update van de Laadkaart Bouw is live: overzicht met 104 locaties!

Aanmelden voor

Tweede update van de Laadkaart Bouw is live: overzicht met 104 locaties!

In de nieuwe update zijn weer een aantal nieuwe locaties toegevoegd waaronder:

  • Fieten Electric: Fieten heeft meerdere laadstations in Nederland. Hiervan zijn nu 3 publieke locaties toegevoegd aan de Laadkaart Bouw. Bij deze locaties is het van belang dat het materieel op een trailer of dieplader moet staan. Met deze kanttekening zijn de locaties meegenomen in deze update.
  • Oegema Transport: transporteur Oegema heeft op twee van haar locaties een laadplein gerealiseerd en daar komt later dit jaar nog een derde locatie bij! Oegema Transport maakt het ook voor derden mogelijk om te laden op haar laadpleinen en versterkt hiermee de nationale laadinfrastructuur. De locaties van Oegema staan nu op de Laadkaart Bouw.
  • Omrin RECharge: het snellaadplein van Ormin RECharge is vrij uniek. Het is namelijk het eerste snellaadplein in Nederland dat haar duurzaam opgewekte stroom direct uit de bron haalt. De stroom komt uit de vrijgekomen warmte die ontstaat bij de verbranding van het afval. De locatie van Ormin RECharge staat nu op de Laadkaart Bouw.

Naast deze voorbeelden zijn er nog 9 andere locaties toegevoegd aan de Laadkaart Bouw. Ook zijn bestaande locaties voorzien van aangepaste informatie, zodat gebruikers beschikken over de meest actuele gegevens. In totaal staan er nu 104 locaties op de kaart.

De laadkaart is bedoeld als praktisch hulpmiddel voor bouwbedrijven, uitvoerders en logistieke partners die willen verduurzamen op en rond de bouwplaats. Dankzij de kaart kunnen gebruikers snel zien waar geschikte laadpunten zich bevinden. De Laadkaart Bouw is een doorontwikkeling van de bestaande kaart met laadpunten voor zwaar vervoer.

De vernieuwde kaart is per direct beschikbaar en wordt eens per kwartaal voorzien van een update met nieuwe locaties en zo nodig aanvullende informatie op bestaande locaties. Daarbij blijft er ruimte voor locaties van private partijen die bereid zijn om hun eigen laadlocatie, onder voorwaarden, open te stellen voor partijen uit de bouw.