Off-Road programma
Joint Corridors Off-Road is een landelijk programma dat via een ecosysteem aanpak zorgt om Modal shift mogelijk te maken. Met het Off-Road programma van de Topsector Logistiek zijn de afgelopen jaren door samenwerking tussen verladers en vervoerders succesvol nieuwe en bestaande transportverbindingen als Joint Corridors in de markt gezet. Off-Road is gericht op ‘grenzeloze’ samenwerking tussen verladers en vervoerders, ondersteund door regionale programmamanagers en studenten, de zogenaamde ‘Off-Road Runners’. Het doel is om Modal shift te realiseren en gezamenlijk tot robuuste (inter)nationale corridors te komen.
Regionale netwerken worden landelijk ondersteund door het Off-Road team, in de aspecten:
- Campagne en communicatie algemeen, en specifiek naar grote verladers/logistieke dienstverleners, en naar internationale lanes waar retourlading een vraag is;
- Inhoudelijke ondersteuning (knowhow, know who, modale kennis);
- Relatie leggen met onderzoeksprogramma’s en human capital initiatieven;
- Opzetten van adviesvouchers voor specifieke ontwikkelingen;
- Opzetten en onderhouden van uitgebreid ecosysteem met breed stakeholder-netwerk;
- Mindshift educatie en promotie, ambassadeursfunctie en aansturen Off-Road Runners.
Over de functie
Connekt zoekt een campagne- en communicatiemanager die de strategie van Joint Corridors Off-Road naar een effectieve communicatiestrategie en aanpak weet te vertalen. Hiervoor dient de inschrijver zich de inhoud van het programma eigen te maken om acties en behaalde resultaten te vertalen naar relevante content voor de doelgroep(en). Het doel is om de huidige deelnemers betrokken te houden en te zorgen dat nieuwe deelnemers de weg naar Joint Corridor Off-Road weten te vinden. Een diepgaande logistieke en/of multimodale kennis en een voor Joint Corridors Off-Road relevant netwerk zijn hierbij erg belangrijk.
De Campagne- en communicatiemanager zal rapporteren aan de Programma Manager Joint Corridors Off-Road.
De volgende taken worden van de Campagne- en communicatiemanager in deze rol verwacht:
- Het maken van een effectieve communicatiestrategie én deze implementeren;
- Het schrijven en ophalen van content;
- Het opzetten van (online) campagnes;
- Het monitoren van campagnes op effectiviteit en daar op en bijsturen;
- Het aansturen van websitebouwer en het beheren LinkedIn omgeving;
- Het aansturen leveranciers;
- Het afstemmen met relevante samenwerkingspartners en mediapartijen ;
- Het mede bedenken van events en uitvoeren ;
- De CRM bijhouden .
Zie Tenderned voor alle informatie over deze aanbesteding.